Følgere

Translate

torsdag 16. juni 2016

Eksplosjonsboks til dåpsbarnet (DT North Star Design)


Denne måneden er det "Spesielle anledninger" som gjelder i North Star-bloggen og jeg har laget en eksplosjonsboks til et dåpsbarn. Jeg får stadig bestilling på disse eksplosjonsboksene, så dette er første av tre dåpsbokser som jeg skal lage nå i nærmeste framtid.


Liljene på toppen av lokket er laget med en dies fra Spellbinders og "Baby"-diesen som jeg har brukt på to av sidene er fra kaBoks.


På denne boksen har jeg brukt to nydelige tekster på utsiden, som ikke nødvendig vis er dåpsrelatert, men jeg mener de funker likevel. Det vakreste smykket og Visst var det lenge å vente er begge fra North Star Design.


Jeg lette og lette i bånd-lageret mitt etter et bånd som var i samme farge som det grå-lilla på arket, men fant ikke noen som passet. Men jeg kom plutselig på at jeg har jo Copic-tusjer i alle mulige fargenyanser, så det jeg gjorde var å farge et Tim Holtz-bånd med BV 23. Det ble jo perfekt. Og man kan ikke se at båndet er fargelagt med tusj :-) 


Detaljene på liljene er også fargelagt med Copics (BV32 og 25). Dåpsbarnet-diesen er fra Scrappmagasinet.


Barnevognen på innsiden er laget av en dies fra Marianne design som jeg har gjort om til 3D. Jeg har ikke noe mal på dette, fordi den er laget etter innfallsmetoden, der jeg har målt og kuttet underveis slik at det passet sammen. Håndtaket på barnevognen er laget av grillspyd som er klippet i riktig lengde, dekket med gesso og fargelagt med Copic BV23.

Det meste av metallpynten på dette boksen er fra Korthobby.



På innsiden har jeg brukt to dåpsrelaterte stempler: Måtte den lille (denne teksten finnes forøvrig også i denne fonten) og Dåp, ordklynge er også fra North Star Design.


Jeg leverer dette til følgende utfordringer:
Scrappegarasjen: 3 på rad (bånd - dies - gesso (gesso er brukt på håndtaket til barnevognen...)

9 kommentarer:

  1. Kjempe lekkert 😍 Kristina 😊

    SvarSlett
  2. Wow. Denne var jo bare aldeles nyyydelig.

    SvarSlett
  3. Såå utrolig lekker boks! Og litt av en jobb! Jeg liker godt alle detaljene, de fine tekstene og barnevogna i midten :-)
    takk for at du deltar hos oss i Hobbygarasjen!
    DT Julia

    SvarSlett
  4. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    SvarSlett
  5. Noe så nydelig er det lenge siden jeg har sett!
    Fantastisk fin og flotte detaljer!
    God helg til deg!

    SvarSlett
  6. Rett og slett lekkert!
    Takk for at du deltar på scrappagarasjens utfordring!
    www.scrappegarasjen.no

    SvarSlett
  7. Wow, fantastisk og nydelig eksplosjonskort!!!
    Takk for at du tok utfordringen til Scrappegarasjen!
    God sommer!
    DT-May Linda

    SvarSlett
  8. Wow wow wow!!! Så utrolig lekker eksplosjonsboks!! Tusen takk for at du er med på utfordringen vår hos Scrappegarasjen!
    klem, Synnøve

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)