Følgere

Translate

mandag 17. april 2017

Et gult (!) trekkspillkort


Jeg har som mange andre latt meg inspirere av oppskriften på trekkspillkort i Ett Trykk. Og denne gangen har jeg faktisk laget et GULT kort av alle ting. Det er ikke ofte jeg bruker gule ark, men denne måneden er temaet Vår i mange utfordringsblogger og gul er jo en skikkelig vårfarge.


Men i dette innlegget har jeg også lyst til å vie litt oppmerksomhet til gavekortholder-diesen fra Kort & Godt. Er du en av de, som jeg var, som overhodet ikke skjønner vitsen med den diesen? Jeg sto i butikken og så på den og tenkte, den skal jeg i alle fall ikke kjøpe, for hva er poenget? 



Men nå har jeg jo skjønt det og den er faktisk genial! Den stanser ut fire "halvmånehakk" i kartongen slik at et gavekort (i bankkortstørrelse) passer perfekt innenfor flappene. På bildet under her kan dere se at jeg har laget meg et "gavekort" og det er stukket under alle fire flappene.



Bak gavekortet har jeg stemplet en tekst slik at det ser litt ok ut selv når gavekortet er brukt. Da håper jeg at dere også ser nytten av denne diesen, for den er veldig kjekk :-) 

Alle stemplene og diesene jeg har brukt på dette kortet er fra Kort & Godt, bortsett fra alfabetet jeg har brukt til å skrive "gavekort", det er fra Kaboks. Perlekjedet, pyntebærene og halvperlene er også fra Kort & Godt. Arkene er fra Authentique.


Pga grunn av gul kartongmangel laget jeg ikke dette som et dobbelt kort slik jeg stort sett alltid gjør, dermed har jeg laget skrivefelt på baksiden.


Jeg leverer dette kortet til følgende utfordringer:


9 kommentarer:

  1. Hei. Flott kort :) jeg har kjøpt den diesen og har etter mye træl og stygge ord finni ut at den må lage de flippene. Men hvordan i all verden bruker du den slik at det blir rett? Atså ikke skeivt og at man er sikker på at det gavekortet passer?? La den ganske enkelt bakerst i esken med kort og godt dieser fordi j ikke fikk til. Kanskje den kan få en ny vår? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg tok det bare på øyemål, men så hadde jeg jo en ganske liten bakgrunn som den skulle stanses ut i, så da er det jo litt lettere å se i forhold til kantene. Jeg stanset ut en dies av gangen. Men har man et større felt er det sikkert greit å enten tegne omriss av et gavekort med blyant først, slik at man kan stanse ut fra stekene eller å måle med linjal. Og så er det nok greit å sette diesene fast med post-it når man skal kjøre de igjennom, slik at de ikke flytter på seg i maskinen. Håper dette kan hjelpe slik at diesen kommer fram fra bakerst i esken ;-)

      Slett
    2. Ah. Takk for svar.. smart. 👍

      Slett
  2. Et flott kort du har lagd, og gult er jo bare flott 💙
    Jeg lagde aldri noe gult før, ikke lilla heller faktisk, men nå elsker jeg de begge to 😉
    Takk for ditt bidrag til Hobbygarasjen. Pia

    SvarSlett
  3. Nydelig og forseggjort kort. Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  4. Så flott kort i nydelig frisk farge! Liker så godt den diesen og stemplet fra kort og godt du har brukt på fremsiden, den bruker jeg mye selv. Så nydelig pyntet kortet var! Tusen takk for ditt bidrag i hobbygarasjen sin utfordring! Klem Karin Lovise

    SvarSlett
  5. Spennende og detaljert kort i vårfriske farger. Takk for at du deler det med oss hos Scrappelyst :)

    SvarSlett
  6. Artig bretting. Lekkert kort, gult er kult. Nydelige farger og oppsett. Takk for at du deltar hos Hjerteborden sin utfordring denne mnd. Klem DT-Gunn

    SvarSlett
  7. Herlig og vårlig kort. Morsom bretteteknikk og fine detaljer.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)