Følgere

Translate

torsdag 22. august 2019

Maskert julekort (DT K&G)


Det er ingen hemmelighet at jeg elsker sirkeldiesen med teksten juleklem, så da var gleden stor da denne nye diesen dumpet ned i postkassen min. Men denne gangen har jeg valgt å bruke diesen på en litt annen måte, nemlig å bruke den til å maskere med i stedet for å lime på utstanset kartong. Jeg viser hvordan jeg har laget motivet i dette innlegget.

Kortet er 6" x 6"

Jeg startet med å kutte til panelet som skulle utgjøre forsiden. Så laget jeg et like stort panel i etikettark (removable - klarer ikke å tenke ut et godt norsk ord) som jeg stanset et hull som er litt større en diesen, her brukte jeg den største sirkeldiesen med søm.


Så limte jeg etikettarket oppå forsidepanelet.


Så stanset jeg ut tekstssirkelen, også i etikettark.


Dette limte jeg inni sirkelen.


Men så ombestemte jeg meg og fant ut at jeg ville stemple bilen først.


Når tekstsirkelen var på plass kunne jeg begynne å sverte/lage bakgrunnen med Distress oxide.


Til slutt limte jeg på en ekstra sirkel, fordi jeg ikke ønsket snø på bokstavene, før jeg stemplet med snøstemplet, her brukte jeg en embossingpute og strødde på hvitt embossingpulver. 


Jeg tok av maskeringene før jeg varmet opp embossingpulveret. Her er det ferdige resultatet.



Innsiden er enkelt pyntet med den samme tekstdiesen og et nydelig tekststempel. Rådyret er en dies som kommer sammen med sirkeldiesen.


Alle produktene på dette kortet er nyheter fra Kort & Godt.

Da ønsker jeg dere en strålende torsdag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)