Følgere

Translate

torsdag 25. mai 2017

Bunadsdies for salg (begrenset opplag)


Utsolgt! (forutsatt at alle som har bestilt betaler)



Etter mye press og etterspørsel har jeg nå gitt etter og fått produsert opp et begrenset opplag på 50 bunadsdies. Denne er nesten lik den diesen jeg fikk laget for egen del i fjor. Den stanser stakk til bunad, skjorte og forkle. Dette er en tykk dies slik at man kan stanse ut flere lag med kartong på en gang. 

Diesen passer i Big Shot, Epix Six, Vagabond, E-bosser og Cuttlebug og ev. andre stansemaskiner som tar Sizzix Bigz Dies. 



Her kan man velge om man vil lage denne som et enkelt eller dobbelt kort. Dersom man ønsker å lage et dobbelt kort bretter man kartongen først på midten og legger bretten på kartongen helt inntil streken enten i bunn av stakken eller i toppen av stakken, avhenging av hvor man vil ha åpningen, før man stanser den ut.

Jeg har ikke valgt å lage utringning på stakken, både fordi den da også ville blitt på ryggen, og fordi utringningen er så forskjellig på de ulike bunadene at det er bedre å skjære ut den formen man ønsker med skalpell eller klippe med saks.

Dimensjonene på diesen er som følger:

Tykkelse: 1,7 cm

Lengde 28 cm

Bredde 15 cm

Stakken blir 11 cm bred

Og 15cm høy, skjortekraven vil stikke litt utenfor, slik at kortet vil være tilsammen 15,6 cm

Pris: 500,- pluss porto
For en dies er portoen 85,- for a-post
Med sporing: 140,-
Dersom flere dies skal sendes sammen, vil jeg sjekke portoen før jeg sender
Betalingen skjer på forhånd via Vipps eller til konto og senest to dager etter at betalingsinfo er mottatt. 
Pakken sendes snarest mulig etter betalingen er mottatt.

For bestilling, send en mail til kroest2000@hotmail.com 
Skriv gjerne om du vil bruke Vipps eller betaling til konto i bestillingsmailen.

Det gjøres oppmerksom på at dette er håndlagde dies og noen utseendemessige forskjeller og skavanker kan forekomme, de har imidlertid ingen innvirkning på kutte-egenskapene.

For eksempler på bunadskort kan dere se på disse to innleggene mine:

Jeg har ikke laget buandsdies i bordkort-størrelse for salg, da Papirdesign har en dies som er passe størrelse til dette formålet, og jeg ønsker ikke å være en konkurrent til andre norske dies-produsenter.

Det finnes ikke bunadsark på markedet og jeg tror ikke det er lov å selge ark med bunadsmønter på da Husfliden (eller i alle fall noen) sitter på opphavsrettighetene til bunadsmønstrene. 


Som sagt er dette et begrenset opplag, så her er det førstemann til mølla som gjelder :-)

4 kommentarer:

  1. Hei
    Så fint at du har ordnet dies. Nå slipper jeg å tegne slik jeg har gjort tidligere :) jeg har sendt mail på ei bestilling. Når det gjelder bruk av kartong, bilder o.l. for å få riktig mønster lurer jeg på hva du bruker.... ? Forresten flotte kort du lager :)
    Mvh Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for bestillingen, npr det gjelder hva jeg bruker og hvordan jeg gjør det npr jeg lager bunadskort, kommer jeg til å lage et blogginnlegg i løpet av uka med info og tips, for jeg vet det er mange som lurer på disse tingene. Da er det enklere å lage et innlegg enn å svare det samme til hver enkelt :-)

      Slett
  2. Utrolig flott <3 Gleder meg til å få en forklaring på hvordan du lager de fine bunadene, og ikke minst til å kjøpe en dies når jeg får lønn igjen ;)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for at jeg fikk kjøpt en av deg :) Gleder meg til den kommer i posten.

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)