Følgere

Translate

tirsdag 19. september 2017

Vintervind / winds of winter



Ok, så dumpet det ned et nyhetsbrev fra Make it Crafty i innboksen min, og i dette nyhetsbrevet var det flere videoer der Zoe demonstrerer forskjellige fargeleggingteknikker. Lettpåvirkelig som jeg er ble jeg svært inspirert. Speseielt av denne videoen, der hun viser hvordan hun fargelegger en heks som blir opplyst av guffen hun koker og av flammene under kjelen.
Okay, so I got a newsletter from Make it Crafty and in this newsletter there was a few videos where Zoe demonstrated different coloring techniques. I'm pretty easily influenced, so I was inspired. Espesially of this video where she's coloring a whitch who i lit up by the gue she's cooking and the flames under the caldron.


Jeg fikk lyst å prøve noe tilsvarende, og fikk snart en ide i hodet mitt der jeg ønsket å fargelegge et motiv der en gatelykt sto for belysningen. Og for at dette skulle bli effektfullt måtte det jo bli en kveldsscene.
I wanted to try something similar and an idea popped in to my head. I wantet my image to be lit up by a lamp post. And for this to have an effect I had to make a night scene.


Men OMG som jeg plagdes med å få dette til. Jeg hadde store problemer med å få til skinnet rundt lampen. Men etter å ha fargelagt MANGE prøver kom jeg fram til at fjærblending var den teknikken som fungerte best.
But OMG this was a seriously challenge. I really struggled with the light rays from the lamp post. After coloring MANY samples I found that the feathering technique was working the best.


Etter mye prøving og feiling ble jeg ganske fornøyd med resultatet. Motivet er to digis fra Mo's digital pencil som er satt sammen, og det er fargelagt med følgende Copic Markers:
After a lot of trying and failing I'm guiet happy with the result. The motiv is two digi stamps from Mo's digital pencil which i merged together and is colored with the following Copic Markers:

Himmel/sky:B000, 34, 37, 39, 41, C9
Gatelykt/Lamp post: C3, 5, 7, 9, Y00, 35
Skinn fra gatelykten/shine from the lamp post: YR04, Y00, 35, 38
Hud/skin: E30,31, 40, 71, 74
Hår/hair: 43, 44, 47, 49
Brune klær/brown clothes: E43, 44, 47, 49
Blå klær/blue clothes: B93, 95, 97, 99
Votter/mittens: C0, 1, 3, 7
Krans/wreath: BG93, 96, 99
Snø/snow: C00, 1, 3

Treet er stanset ut av en die fra Scrappmagasinet og er fargelagt med følgende Copics:
The tree is a die from Scrappmagasinet and is colored with these markers:
BG93, 96, 99
C1, 3, 5
Y00, 35


Snøstormen er inspirert av denne videoen, der Zoe fargelegger en magisk swirl helt på slutten. Jeg har brukt Opaque white for snøprikkene og hvit fargeblyant.
The "snowstorm" was inspired by this video where Zoe's coloring a magical swirl at the end. I used Opaque white for the snow dots and a white pencil.


Alle teksstemplene, snøfnuggstemplet og motivstemplet på innsiden er fra Kort & Godt. Arkene er fra Papirdesign. Motivet er fargelagt med de samme brune, grønne og blå fargekombinasjonene som jeg har brukt på motivet på forsiden.
All the stamps, the snowflake and the image inside are from Kort & Godt. The design papers are from Papirdesign. The image is colored with the same brown, green and blue combination as I used on the front motiv.

Jeg leverer dette kortet til følgende utfordringer:

6 kommentarer:

  1. Wow så nydelig. Flott fargelagt motiv og de herlige detaljene.
    Takk for ditt bidrag hos Hobbygarasjen.no
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  2. Knall fint kort <3 Fantastisk fargelegging. Må være så deilig når ting endelig fungerer sånn mann vil og resultatet blir så flott :) Liker hele pakka jeg, godt hånd(t)verk! Takk for din deltagelse hos Scrappiness og takk for titten :)

    SvarSlett
  3. Wow!!! Dette var rålekkert, Kristina! Måten man ser gjenskinnet fra lykten på i resten av elementene og at man faktisk kan SE vinden (og nesten høre den ule) er helt fantastisk. Du kan adressen min ;) God klem fra Elin

    SvarSlett
  4. Fantastisk kort! Helt flott rett og slett.

    SvarSlett
  5. Så flott kort og fargelegging. Du har all grunn til å vere fornøyd :) Takk for at du deltar i utfordringa jul i september hos Papirplaneten.
    DT-Annelen

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)