Følgere

Translate

lørdag 16. juni 2018

Bordkort-bonanza (DT K&G)


Det finnes så mange fine dies og som oftest bruker jeg dem på et kort, men hvor ikke la diesene være nesten bare seg selv og bruke dem som bordkort? Det er bare fantasien som setter begrensninger. Jeg skal nå vise noen forholdsvis kjappe og enkle bordkort-eksempler. Alle produktene er fra Kort & Godt.


Først ut er den utrolig fine esken med hjertehull. Den er jo helt perfekt til å sette en navnelapp oppå og så kan man jo putte en liten sukkerbombe inni. Her har jeg valgt å lime lilla kartong inni boksen slik at hjertene kommer litt bedre fram.



Neste bordkort er et såkalt twisted easelkort, eller staffelikort. Her har jeg stemplet en liten tekst på innsiden. Den runde rammen er laget av begge de to diesene i pakken "dekorramme rund" som er stanset ut samtidig.


Til det neste bordkort har jeg brukt dekorblad-diesen med skygge. De er rett og slett bare stanset ut og limt sammen. Så kan bordkortet festes på gaffelen. Enklere blir det nesten ikke.


Dette bordkortet er om mulig enda enklere. Det er kun stanset ut av brudepardiesen, stanset ut et hjerte og en navnelapp. Den nederste delen av kjolen er stanset ut to ganger og limt bakpå, slik at de blir en støtte og at bordkortet kan stå.


Disse bordkortene er også kjempeenkle å lage, kanskje de kan passe til en barnebursdag? Jeg stanset ut to kroner i hver farge, klemte sugerøret flatt på toppen og limte sammen de to kronene.



Sist, men ikke minst måtte jeg jo lage et bordkort med bruk av den geniale serviettring-diesen. 

Da håper jeg at noen blir inspirert

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)