Følgere

Translate

tirsdag 30. desember 2014

Mixed media canvas til min bror

I dag har jeg lyst å vise dere et Mixed media lerret jeg laget og somvar en av julegavene jeg ga til min bror i år.

Jeg har ikke laget mange mixed media lerret i mitt liv, dvs. jeg har bare laget et før, så her var det litt prøving og feiling. Jeg slet f.eks med å få limet fast metall-arkene i hjørnene, men det hjalp når jeg kom på at jeg kanskje burde bruke Gesso under... 


Jeg har brukt et lerret fra Søstrene grene, som jeg har dekket med metallark fra Ek Sucess. Etter litt fram og tilbake fant jeg ut at jeg måtte dekke metallet med Gesso for å få noe som helst til å sitte fast.  Jeg malte med akrylmaling og pusset over med sandpapir for å få fram noe av metallet igjen. 


Metallpynten er fra Tim Holtz, men bruskorkene er fra BottleCap. Stemplene er fra Kort & godt. Beltespennen er fra Tim Holtz mens selve beltet er laget av Gungepaper fra TH og malt med svart akrylmaling. Embossingfolderne jeg har brukt i hjørnene er også fra Tim Holtz. Av en eller annen grunn havner det ofte mye TH-produkter på mine herreprosjekter... Hmm wonder why :-)


Bildet er fra FB-gruppen The Digistamp Shack. 
Jeg har stemplet på bruskorkene med StazOn før jeg limte på epoxy-stickers.


Mottaker ble i alle fall fornøyd :-)

1 kommentar:

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)