Følgere

Translate

torsdag 1. november 2018

Julekort med maskert stempel (DT K&G)


Umiddelbart da jeg så de nye motivstempelene fra Kort & Godt, fikk jeg en ide om å kombinere noen av de sammen til en vinterscene. På dette kortet har jeg maskert stemplene slik at de passer sammen og skaper en dybde i motivene. Forklaring på maskeringen finner du litt lenger ned.

Dette er et DT-bidrag for Kort & Godt, så alle produktene er derfra. 

Motivet er helt enkelt fargelagt med Copic Markers.


Først stemplet jeg motivet med snømannen fordi jeg ønsket at det skulle være ned i bakken foran huset. Så stemplet jeg det samme motivet på en post-it-lapp og klippet rundt kanten. Man trenger bare å klippe der som dette kommer i konflikt med neste motiv. Så satte jeg post-it-lappen oppå det første motivet jeg har stemplet. Så kan man stemple det siste motivet. Når man da fjerner post-it-lappen, ser man at motivene henger i sammen uten å være oppå hverandre. Kult?!?! :-)

Bare vær litt obs på fingeravtrykk, for det kan hende at stempeltrykket ikke sitter så godt på post-it-lappen og da er det lett å bli svart på fingrene, som igjen kan smitte av på motivet man skal bruke, og det er jo veldig kjedelig.


Da ønsker jeg dere en strålende torsdag


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)