Følgere

Translate

søndag 8. november 2020

Prills - små, men ikke ubetydelige (DT SG)

 
I dag har jeg lyst å snakke om Prills. Det er nok en del av dere som ikke har hørt om det engang, og noen har registrert dem, men ikke sett poenget med dem, mens andre igjen, som meg, ELSKER dem. Nå har Scrappegarasjen etter oppfordring fra meg, tatt inn disse i en haug med forskjellige farger og jeg har selvfølgelig sikret meg alle (bildet over er bare et utvalg)  ;-)

Disse små perlene uten hull kommer i små bokser (men som holder kjempelenge), og det er forskjellige størrelser på perlene i hver boks. De er helt naturlige, syrefrie, ikke giftige, varmebestandig og har et stort bruksområde. Det er igrunnen bare fantasien som setter begrensningenen.
 Og en liten funfact, de har ganske så underholdende navn med en gøyal undertone. Bare hør på dette Express O yourself (brun), Lettuce entertain you (grønn), Go Man Go (orange), I cannot tell a lilac (lilla), Silver Lining (sølv) osv. Jeg synes i alle fall at det er litt gøy at de legger litt arbeid i å finne på originale navn på fargene.


En av hovedgrunnene til at jeg liker disse så godt er at de er geniale å bruke som blomsterfrø i midten av hjemmelagde blomster. Det jeg gjør er at etter at jeg er ferdig med blomsten, legger jeg en god dråpe lim i midten og strør Prills over. Så er det bare å snu blomsten slik at det overskytende ramler av og la den ligge til tørk. Det er lurt å tømme overblomstene i en boks eller et tray slik at ikke Prillsene spretter alle veier, og slik at det er letter å tømme de overskytende tilbake i boksen.


En annen ting jeg elsker å bruke Prills til er i shakerbokser. De er jo helt geniale til dette, og gjerne sammen med litt større elementer, slik jeg har brukt kaffebønner sammen med Prills i et par av boksene, mens i den nederst til venstre har jeg bare brukt Prills.


Et tredje bruksområde som jeg har brukt dem til, er bare litt random dekorasjon på kortet, som du kan se to eksempler på her. På det øverste har jeg lagt noen sammenhengende striper med lim som jeg har strødd Prills på. Mens på bildet under har jeg bare lagt det som detaljer på bladene.


Ellers så kan man bruke de som detaljer i et Mixed Media-prosjekt eller de kan brukes under malingen til å skape litt struktur.


Jeg har sett videoer der folk bruker Prills til å legge på farge på bilder de har malt, eller til å farge motiver. F.eks hvis du stempler et tre, kan du bruke grønne Prills til å farge bladverket, og brune til stammen, men det har jeg ikke testet ut enda. 

Men da håper jeg at dere ble litt inspirert til å bruke Prills på prosjektene deres

Kristina





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)