Følgere

Translate

torsdag 19. november 2020

Slimline julekort med bakgrunn av Distress oxide (DT SG)

 

Jeg må si at jeg elsker formatet «slimline» når det kommer til kortlaging (hehe), og her har jeg lyst å vise dere enda et. Her har jeg ikke brukt noen mønsterark, men har laget bakgrunnen selv ved hjelp av stempler, embossingpulver og Distress Oxide.


Jeg har brukt tekst- og snøfnuggstempler fra Kort og Godt, embossingpulver i hvitt og gull og stempel og die fra The Ton. Teksten er et stempel som jeg embosset i to farger. Jeg valgte å holde en kartonbit over deler av teksten med jeg strødde på hvitt embossingpulver, og så strø gull embossingpulver på resten etterpå. Men det er nok litt enklere å maskere stemplet og heller embosse det i to omganger. Jeg har brukt Distress Oxice Aged Mahogny, Victorian Velvet og Tattered Rose på bakgrunnen og på greinene.
Jeg har også brukt glitterkartong fra Kort & Godt som matte. Kortbasen og mattene er stanset ut med slimline-dies fra Pink Fresh.


Da håper dere har en strålende novemberdag

Kristina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)