Følgere

Translate

mandag 30. november 2020

Juleby del 2: Slagen Kirke


Etter at jeg hadde laget huset med tårn som du finner HER, fikk jeg lyst å lage en kirke. Jeg har laget en kirke tidligere, med bare den ene hus-diesen Village Dwelling og tilbehøret med kirketårnet. Men den blir ganske liten, så i forhold til det store huset jeg har laget ville jeg lage en større kirke. Jeg ble inspirert til denne da jeg kjørte forbi Slagen kirke her i Tønsberg og tenkte at den må jo kunne lages i papir :-) 

Her er orginalen.

På denne kirken har jeg brukt diesen Village Brownstone som er et ganske høyt og smalt hus, og tre av de har jeg satt på tvers bak og et i fronten. Siden jeg har satt de på tvers av den egentlige takvinkelen, måtte jeg kutte de ned slik at jeg kunne sette på taket riktig vei. Det huset i fronten er delt ca i to for at det skulle være omtrent samme tykkelsen som klokketårnene.


Til klokketårnene har jeg brukt diesene Village Bell Tower og Village Manor. Klokketårnet er stanset ut to ganger og satt sammen til ett tårn. Siden klokketårnet er beregnet å stå på taket på husene, har jeg laget en ekstra etasje som jeg har satt sammen under, for å få høyden på tårnet. På taket har jeg brukt metallark.


Inngangspartiet er laget av diesen Village Addition. Til døren har jeg stanset ut døren i inngangspartiet og farget den med Distress ink Walnut Stain og embosset med en embossingfolder med tremønster fra Tim Holtz. Til veggene har jeg brukt et ark med mursteinsmønster fra Studiolight (rød murstein) og en embossingfolder med mursteinsmønster fra Tim Holtz (hvite vegger). De hvite veggene er svertet med Distress ink Pumice Stone.


Til bakenden har jeg også brukt Village Manor og Village Belltower. Og på taket har jeg brukt Village Rooftops til å lage skiferstein. Jeg har også her brukt Aleen`s Snow Glitter for noen snøeffekter rundt omkring. 

Da ønsker jeg dere en fin siste novemberdag og en strålende adventsuke.

Kristina 




3 kommentarer:

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)