Følgere

Translate

lørdag 28. november 2020

Juleby del 1: Hus med tårn



I år har jeg endelig kommet i gang med noe som forhåpentlig vis skal bli en juleby etterhvert, og helst at den blir ferdig til jul. Jeg kjøpte en del av disse hus-diesene fra Sizzix da de kom ut for mange år siden, men kom liksom ikke i gang. Men forrige helg startet jeg, og fikk laget dette huset med et tårn. Inspirasjonen ble funnet på Pintrest.


Her har jeg brukt både diesen Village Brownstone og Village Dwelling til å lage to hus som er satt sammen til ett. I tillegg har jeg brukt diesen Village Bell Tower, som er en påbyggingstide til å lage tårnet til høyre. Klokketårnet har jo vanligvis bare fire sider, men her har jeg satt sammen to for å lage et syvkantet tårn.


 «Andreetasjen» på huset i midten er laget av diesen Village Manor som også er en påbyggingsdies.


Veggene er dekket med hvit bølgepapp og på taket har jeg brukt ark med trestruktur. Jeg har brukt Aleene`s Snow Glitter for å lage litt snøeffekt på takene. Vinduene er acetat som er embosset for å gi dem litt effekt av blyglassvinduer.

Jeg hadde en lysslynge med batteri liggende som jeg puttet inni for å se hvordan det ble. Men jeg kommer nok til å bruke en med støpsel dersom det blir mange hus etterhvert, da batteriene i disse ikke har særlig lang levetid og for at det blir enklere å skru av og på alle samtidig hvis alle er koblet til samme lysslynge.


Da håper jeg at dere ble litt inspirert og at det ble litt forsmak på julestemning av dette :-)

Kristina


2 kommentarer:

  1. Fantastisk flott by :D Elsker Julebyer og har juleby men i keramikk. Hadde alle desse dies til husene men jeg laget aldri noe og hadde ikke plass til flere hus til jul så solgte dem. Men fantastisk flott by du har laget og så mye extra du har fått med :D Den kirka var bare helt nydelig

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)