Følgere

Translate

torsdag 1. desember 2022

Shakerhjerte (DT SG)

 

Det er 1. desember i dag og jeg har fått laget en del julekort til nå i år. Siden jeg har vært litt sløv på blogginga i år, har jeg tenkt å gjøre noe med det nå. Jeg har nemlig tenkt å publisere et nytt julekort/juleprosjekt hver dag fram til jul. Så får jeg bare krysse fingrene for at jeg klarer det. 


Mitt første innlegg i denne adventskalenderen min er et bidrag jeg laget til Scrappegarasjens digitreff forrige helg, der en av oppgavene var shaker. 


Jeg har brukt en Chipboard shakerboks som jeg har hatt liggende sikkert to - tre år. God jul-teksten er fra Kort og godt. Jeg har også laget Heartfelt-blomster og har laget bakgrunnen med en Tim Holtz-die. Lenger nede finner du framgangsmåtene på både bakbgrunnen, blomstene og hva jeg har gjort med shakerboksen.


På innsiden har jeg også brukt bakgrunnsdiesen fra Tim Holtz, bare at jeg kun har brukt et lag og bare deler av den. Teksten/snøfnugget er fra Papirdesign, gullarkene er fra Sizzix, og rammediesen er fra Yvonne Creations.

På baksiden har jeg brukt et bakgrunnsstempel fra The Ton, sammen med mitt personlige stempel.



Bakgrunnsdiesen fra Tim Holtz er bare så lekker. Den består av tre lag, jeg stanset ut panelet i en mørk blå Bazzill, så stanset jeg ut det neste laget (med litt brede striper) i sort Bazzill og til slutt det laget med tynne striper i en lysere blå Bazzill. Så limte jeg alle lagene sammen. Men siden denne diesen er ca 4 x 6 inch og jeg ville ha den som en bakgrunn på et 6x6 inch kort, måtte jeg jo ta noen grep.


Først delte jeg den på midten.


Så delte jeg de to delene opp ut fra hvordan shakerboksen ville dekke over mesteparten av «skavankene».


Så limet jeg alle fire delene på en kortbase som var 6x6 inch. Så gjensto det bare å pynte slik at skjøtene ikke ville vises. Jeg skar først til en stripe med metallkartong fra Tonic Studio som jeg ville ha ned på midten. Så var det å lage noen blomster som kunne dekke over resten.


Først laget jeg noen blå Poinsettiaer, her har jeg brukt Large Festive Poinsettia (den minste blomsten i settet) for å lage den største på bildet og Christmas Poinsettia for den minste.


Jeg stemplet med Memento Summer Sky på Bazzill Candy Buttons og farget med Distress ink Chipped Sapphire. Så brukte jeg noen gullfargede stamens i midten.


Men jeg ønsket noen flere gullelementer og valgte da å lage noen små Poinsettiaer i gull.


Jeg brukte Poinsettia and Holly-settet for å lage disse. De er kun stanset ut i Sizzix gullark og formet.


Som frø brukte jeg Glass glitter fra Prima.


Shakerboksen er fylt med Glass glitter og gullperler. Baksiden er samme metallark fra Tonic som jeg brukte på forsiden. Chipboaret rundt selve shakeren er delt i to og det øverste laget valgte jeg å dekke med gullfolie før jeg limte det oppå resten.

Da håper jeg dere ble litt inspirert til å prøve noe av dette selv.
Ha en strålene dag

Kristina 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)