Følgere

Translate

lørdag 6. februar 2021

Gavekort, uten pakkedies

 

Jeg har registrert at det er en dies som trender på FB om dagen takket være Unni Beckstrøm Ravndal som la ut en nydelig gavekortpakke som hun hadde laget med en dies fra Sizzix. Jeg, som sikkert mange andre, tenkte «den må jeg ha», som med så mye annet. Denne diesen er imidlertid utgått og veldig vanskelig å få tak. Så da tenkte jeg, noe sånt kan da ikke være så vanskelig å lage uten å ha den diesen. Og jeg hadde rett. Nederst kan dere se hvordan jeg laget dette kortet.


Her har jeg brukt dies fra Kort & Godt og mønsterark og dotter fra Papirdesign. Båndet er kjøpt på Nille for lenge siden.


Først startet jeg med å kutte til «innsiden» av pakken som gavekortet skal være festet i.


Så kuttet og preget jeg lommen som den skal stikkes nedi.


Og klippet den til.


Så limte jeg den sammen (og ja det irriterer meg at jeg kuttet mønsterarket opp ned, selv om det bare vises på innsiden, hehe)


Sånn da er lommen ferdig


Så kuttet jeg til «lokket» til pakken


Jeg puttet «innsiden» inni lommen, slik at jeg kunne få limt på «lokket» slik at det passet til lommen


Jeg limte et «lokk»-panel på hver side slik at det ble like fint på begge sider. 


Det som kanskje er litt vanskelig med å lage noe til et gavekort er de halvmånene. Men det har våre to fine norske produsenter en løsning på. Både Papirdesign og Kort & Godt har nemlig gavekort-dies som du kan se her:

Her har jeg brukt den fra Kort & Godt.

 
Sånn da er det bare å pynte i vei.


Da håper jeg at dette var nyttig og ønsker dere en strålende helg




2 kommentarer:

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)