Følgere

Translate

tirsdag 15. september 2020

Lek med tusjene (DT CMN)

 

Denne måneden er temaet for utfordringen hos Copic Marker Norge ALT ER LOV - lek med tusjene. Dette kan tolkes på så mange måter, men vi har oppfordret folk til å utfordre seg selv og gjerne bruke en fargekombinasjon som består av ulike fargefamilier, bruke tusjene på en ny måte, eller bruke en fargekombinasjon en ikke har prøvd før. 
This months challenge at the Copic Marker Norway blog is Anything goes- play with your markers. This can mean so much and we have encouraged everyone to challenge themselfs to use the markers in a way they haven´t done before, to try a new color combination or a color combination that consist of different colorfamilies.


Jeg har i det siste laget meg en fargekombinasjonsbok der jeg har fokusert på å samle sammen fargekombinasjoner som ikke nødvendigvis har tusjer i samme fargefamilie, eller i nummer-rekkefølge. Jeg synes det er veldig gøy å prøve å finne fine fargekombinasjoner som ikke er opplagte, dvs med samme bokstavkode og numre etter hverandre. På dette kortet har jeg brukt fargekombinasjoner som ikke er i samme fargefamilie både på håret, leppene og på genseren.
På dette kortet har jeg brukt ark fra Maja design, en hjemmelaget blomst fra die-og stempelsett fra Kort & Godt, pyntebær fra Kort & Godt, die fra Papirdesign og et teststempel fra Norsk Stempelblad.
Lately I´ve made a color combination book where I´ve focused on finding new color combinations where the markers are not in the same colorfamily or with the no in order. I find it very satisfying finding new ways to combine makers. On this card I used «odd» color combinations on both the hair, lips and the sweater.


Noen av dere har nok sett dette motivet før, jeg hadde nemlig en tutorial tidligere i sommer der jeg viste hvordan jeg gjør for å fargelegge No line, mens øynene er skarpe. Nå har motivet fra den tutorialen kommet seg på et kort. 
Some of you have seen this image before. I made a tutorial earlier this summer where I showed you what I did when I wanted to color No line but wanted the eyes to be sharp.

Her er fargene jeg har brukt på dette motivet fra Cute as a Button:
Here are the colors I´ve used for this image from Cute as a Button:
Hud/skin: E000, 00, 21, 11, 04
Lepper/lips: E00, R02, E33
Hår/hair: YR20, 24, 27, E39, 59
Genser/sweather: B32 (underpaint), RV11, 32, 34
Øyne/eyes: B91, 93, W3 (shadows)
Signlet: B91, 93, 95
Isbiter/Icecubes: B91 and blender
Skjørt/skirt: B93, 95, 97, 99

Da gjenstår det for meg å ønske dere en strålende dag
I wish you all a lovley day

Kristina

1 kommentar:

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)