Følgere

Translate

tirsdag 24. september 2024

Kort med dybde-effekt (DT SG)


Jeg så et julekort på Pintrest som var bygget opp slik at det ble litt dybde i motivene, og fikk lyst å prøve å lage noe lignende. Det ble ikke helt det samme, men brukbart likevel. Og så passet det jo fint til Scrappegarasjens 10-årsjubileum i helga som var.


Arkene jeg har brukt her er fra Craft O´clock sin Lovley when you read-serie. Tekstdien er fra Papirdesign, og er stanset ut i glitterkartong fra Sizzix.


Jeg tok utgangspunkt i en kortbase på 12x6, og preget på 2, 4, 6 og 8, slik at det er 4x6 når det er sammenbrettet. På to av 2’’-sidene har jeg limt på et lite panel som jeg kunne feste utklipp på, og dette gjør jo at kortet står fint av seg selv. For å få enda mer effekt av dybde skulle jeg nok ha variert bredden på brettene, kanskje fra 1’’ og oppover, og ikke hatt alle på 2’’. Jeg får teste det ut neste gang.

Da ønsker jeg dere en strålende og kreativ dag

Kristina 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)