Følgere

Translate

lørdag 24. november 2018

Embossingpulver kan brukes til så mangt


Ja jeg vet, hjemmelagde blomster igjen! Jeg må vel kanskje bare innrømme det, jeg er HEKTA :-) Men denne gangen har jeg laget roser også.

Men det jeg har mest lyst å skrive om i dag, er embossingpulver. Dere som følger bloggen min, eller som kjenner meg, vet nok det allerede, men jeg bruker veldig ofte embossingpulver på det jeg lager. Jeg elsker det! Og det kan brukes til å så masse forskjellig.


Her har jeg laget blomster, der jeg har embosset mønsteret på kronbladene med kopperfarget embossingpulver. Jeg har brukt det samme embossingpulveret på tre forskjellige måter på dette kortet. Tekststemplene er embosset, blomstene er embosset, men det du kanskje ikke klarer å se med en gang, er at frøene i midten av de store blomstene også er embosset!


De er nemlig egentlig grønne! Men siden jeg ikke hadde noen som passet til blomstene jeg hadde laget, fant jeg ut at jeg skulle embosse dem også med samme embossingpulver som på resten. Da tok jeg bare knoppene og trykket dem ned i embossingputa før jeg dyppet dem i embossingpulveret, og varmet dem til slutt med varmepistolen.


Jeg embosset også noen charms som egentlig er sølvfarget, men valgte å ikke bruke dem på kortet likevel. Jeg gjorde det på samme måte som med frøene.


Arkene er fra Maja Design, jeg har brukt Heartfelt creations Classic Rose stempel, dies og form for å lage blomstene, gratulerer-teksten er en dies fra Kaboks og sommerfuglene er en dies fra Sue Wilson. Begge tekststemplene er fra Norsk Stempelblad. Kantdiesen og sirkeldiesen er fra Spellbinders.


På baksiden har jeg laget et skrivefelt av vimpeldies fra Kort & Godt.


Da ønsker jeg dere en inspirerende helg!


1 kommentar:

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)