Følgere

Translate

torsdag 29. november 2018

Lilla julekort (DT K&G)


Lilla er kanskje ikke en tradisjonell farge på julekort, men jeg synes det passer fint. Og kanskje spesielt siden adventstiden nå står for døren. Dette kortet er laget for Kort og Godt, men er også veldig inspirert av denne månedens moodboard hos Copic Marker Norge.


Denne gangen har jeg laget et rammekort. Jeg har laget en tutorial på denne typen kort som du finner her. Det er ikke ofte jeg har en plan før jeg begynner på et kort, og det hadde jeg ikke denne gangen heller. Jeg begynte med å fargelegge motivet, stanset det ut, og fant ut etterpå at motivet passet perfekt inni et rammen på dette kortet. Så da ble det et slikt :-) 


Motivet med julekulene (der det egentlig bare er fire julekuler) er stemplet mange ganger delvis oppå hverandre med lyst blekk, før det er fargelagt med Copic Markers (V09, 12, 15, 17, C1, 3, 5, 7). 


Julehilsen-teksten er stanset ut i glitterkartong og limt oppå et banner som er stanset ut i vellum. Bølgeteksten og juletrærne på innsiden er embosset med hvitt embossingpulver. 


Jeg leverer dette kortet til følgende utfordringer:


Da ønsker jeg dere en fantastisk adventstid

2 kommentarer:

  1. Visst kan et julekort være lilla ;))
    Dette var helt nydelig - flott innside og så fint med rammen og pynten på forsiden!

    SvarSlett
  2. Det er så vakkert att det er en fryd å se!!
    Elsker lilla, og det funker helt klart til jul ♥
    Nydelig, Kristina :)
    Takk for at du deltar hos Scrappiness ♥
    Klem, Maya

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)