Følgere

Translate

lørdag 15. januar 2022

Årets første julekort 2022 (DT CMN)


 Julen er vel overstått, men jeg føler meg ikke helt ferdig enda… Jeg fikk alt for liten tid til å lage julekort, og jeg endte opp med alt for få, så derfor har jeg bestemt meg for å starte det nye året med ny frisk og har rett og slett begynt på årets julekort. Denne måneden er ALT LOV hos Copic Marker Norge og dette er mitt DT-bidrag.


På dette kortet har jeg brukt ark fra StudioLight, tekstdie og bladdie fra Papirdesign og motivstempel og die fra The Ton.

Motivet har jeg fargelagt med farger slik at det skulle passe til mansterarket. Jeg hadde nok ikke kommet på å fargelegge pakkene blå-lilla med beige sløyfer, hvis det ikke var for at jeg hadde bestemt meg for mønsterark først.

Motivet er fargelagt med disse fargene:
BV20, 23, 25, 27 (hjemmelaget), 29 og V01 over hele
E41, 42, 43, 44

Jeg fargela pakkene først med bare BV, men syntes at de ble litt for «grå» og passet ikke så godt til arket som jeg hadde trodd, så da løste jeg det med å farge med V01 over alt det jeg hadde farget med BV-serien. Da ble tonen mer lilla.  Dette kan være et lurt tips å ta med seg. Det er ikke noe i veien for å forandre litt i tonen på en fargekombinasjon ved å bruke en annen farge over eller under, her er det bare å leke seg og prøve seg fram. HER kan dere se et annet motiv der jeg brukte denne teknikken.


På innsiden har jeg gjort det helt enkelt med to nydelige tekststempler fra North Star.


Da ønsker jeg dere en strålende januarhelg

Kristina 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)