Følgere

Translate

mandag 15. juli 2024

Tagkort med to typer washitape (DT SG)


Lene Kalleberg Nilsen la ut en video for noen dager siden om hvordan hun laget slike tagkort, men uten å bruke tags, bare med avrundede hjørner, og jeg ble inspirert til å lage et slikt kort. Jeg synes de tagkortene er veldig fine, men når man bruker tags blir ofte kortet veldig smalt og vanskelig å få plass til et motiv på forsiden. Så dette kortet er laget uten tags og dermed er det ganske stort, faktisk 6x7 inch, og jeg lot motivet bestemme hvor stor den minste flappen måtte være.


Jeg har jo fått den nyeste maritime serien fra Maja design, før jeg hadde åpnet den forrige serien, så jeg fant ut at jeg måtte bruke den først. Og så syntes jeg at de skarpe rosafargene i den serien passer veldig fint til et barnekort. Jeg har brukt motiv fra Scrapmagasinet og tekstdie fra Kort & Godt.


Jeg grublet en del på hva jeg skulle bruke på innsidene, for det er kanskje ikke så gøy med stemplede kloke ord på et barnekort. Men så kom jeg til å tenke på de washitapene igjen, og de hadde jo helt riktig skarp rosafarge som passet til de Maja-arkene. Og jeg har ikke bare brukt washitape og tilhørende dies fra Pink Fresh Studio (ballongene og kaker), men også washitape fra Aall & Create. Og de er litt artige for det er en smal washitape som man legger i fire striper for å bygge motivet, som du ser på bildet nedenfor.

Jeg har også brukt tekstdie fra Papirdesign og tekststempler fra North Star Design.


På innside nr to har jeg brukt en annen washitape fra Aall & Create, og flere fra Pink Fresh. Veldig gøy. Og en tekstdie fra Papirdesign.


Baksiden har fått en liten ballong som ble til overs og mitt personlige stempel.


Da ønsker jeg dere en strålende og kreativ dag

Kristina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)