Følgere

Translate

fredag 6. desember 2019

Blånisse og Rødnisse (DT SG)



I dag vil jeg vise dere to kort som jeg laget jeg da jeg var på Papirfesten i Stavanger i september. Er ikke den nissen helt herlig? Jeg må bare slå et lite slag for ham. Mange tenker at det er mye jobb å lage ham og at det er en million deler som skal settes sammen. Men det er ikke så mye styr som man skulle tro. Alle diesene i pakken er merket med farge og nr. slik at det er lett å se hvilken farge de ulike delene skal stanses ut i for å få til de ulike fargenyansene. Jeg har her en veldig lys blå på de lyseste partiene, men den kunne vært litt mørkere. Men slikt lærer man etterhvert. Å sette sammen alle delene går også mye raskere enn man skulle tro, fordi det blir små linjer i arket som viser hvor de skal være. Og så blir han jo så søt! Jeg sier bare løp og kjøp denne herlige nissefaren.


Mønsterarket og stemplene på dette kortet er fra Papirdesign. Brillene og beltespennen er dekket med foil for å gi dem et gullpreg. Jeg har også brukt Chipboard fra SnipArt og har laget blomstene av Heartfelt-sett.


Og så en rød variant. Her ser dere det jeg mener med å velge farger som ikke er så veldig stor fargeforskjell på, jeg føler at jeg traff bedre på rødfargene enn på blåfargene. Mens her har jeg bare brukt gul kartong til briller og belte. Også her har jeg brukt mønsterark fra Papirdesign, men her har jeg brukt tekststempel og sirkeldies fra Kort & Godt.



Da ønsker jeg dere en fantastisk førjulshelg



1 kommentar:

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)