Følgere

Translate

fredag 20. desember 2019

To like, men likevel ulike


Jeg har laget to like kort, men likevel er de forskjellige, pga fargevalg og motiv. Da jeg så denne bakgrunnsdien fra Simon Says Stamp på Instagram for en god stund siden, visste jeg at jeg bare måtte ha den. Og da ble det tre julekort i år med denne dien. Jeg har vist et hvitt på hvitt julekort tidligere og nå kommer de to neste.


Først ut er et lilla kort, med et helt herlig elefantstempel fra Whimsy Stamps, snøfnugg fra Kaboks og stempler fra Kort & Godt på forsiden, og fra Papirdesign på innsiden. På innsiden har jeg brukt Selburose-dien fra Papridesign for å lage en stensil som jeg har har brukt til å lage borden øverst på panelene på innsiden. Jeg har også brukt den på tradisjonelt vis og har stanset den ut i tre forskjellige lilla kartong. Kantene og bordene er svertet med Distress Oxide. Jeg har fargelagt motivet med med disse fargene:
C0, 1, 3, 5, 7
V09, 12, 15,17



Det neste kortet går i blått. Her har jeg brukt et herlig stempel fra Stamping Bella og tekststempler fra Kort & Godt. Også her har jeg brukt Selburosedien fra Papirdesign på innsiden, men denne gangen har jeg stanset den ut i bare et lag.  
Da jeg skulle velge tusjer til det blå i motivet, slet jeg litt med å finne en kombinasjon som var mørk nok til å matche arket, men ved å ta med 100 og C9 følte jeg at det i alle fall havnet i nærheten. Motivet er fargelagt med følgende farger:
C0, 1, 3, 5, 7, 9
E11, 21, 50, 51
E71, 74, 77, 79
B37, 39, C9, 100


Da håper jeg dere har en fortsatt  kjempefin førjulstid 

 Kristina





4 kommentarer:

  1. Så lekre kort! Og Ellie er jo så skjønn!

    SvarSlett
  2. I just love your gorgeous cards Kristina, the cutie with Crissy Armstrong's wee elephant is just delish! You've been spotted by Whimsy Stamps and are in our Sunday Spotlight. Come on over and grab your Sunday Spotlight badge. Hugs, Wends xoxo Whimsy Stamps DT

    SvarSlett
  3. (To the Whimsy Stamps Facebook Group xoxo)

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)