Følgere

Translate

mandag 9. desember 2019

Refleks er kult



Vi er inne i den mørkeste tiden av året, og i det siste har det vært alt for mange alvorlige ulykker, også dødsulykker, der folk har blitt påkjørt i fotgjengerfelt. Jeg vet selvsagt ikke hva som har vært årsaken til disse ulykkene, men det har fått meg til å bli enda mer bevisst på at refleks er en enkel og billig forebygging av slike ulykker. Nå som det er så mørkt er det ekstra viktig som fotgjenger å synes i trafikken. Når jeg er ute og går tur med hunden er jeg kjempeflink å bruke refleksvest, men når jeg drar på butikken eller er på jobb, er jeg mildt sagt dårlig på å bruke refleks... Rett og slett fordi jeg ikke husker på det. Men det er da like viktig da.

Det jeg nå endelig har fått gjort har jeg tenkt på veldig lenge. Det er nemlig over et år siden jeg kjøpte denne rullen med Heat transfer refleks-folie, som jeg tenkte å stanse ut noen figurer i og stryke på yttertøy, slik at jeg ikke trengte å tenke på å ha med refleks. Men jeg slet med å finne ut hvilken dies jeg skulle bruke som ville bli fin nok til å bruke på klærne mine. 


Men i helgen fikk jeg endelig landet på en dies som ville funke fint, nemlig denne nye «Selburose»-diesen fra Papirdesign.


Dette er kjempeenkelt. Jeg stanset ut stripen, la den på tøyet der jeg ville ha den, la et stykke tøy over og strøk til jeg så at den satt fast. Så var det bare å fjerne plasten som ligger over.

Og ja det ble kjempefint. Ei jakke og og den ene turbuksa mi har nå fått refleks.



Buksa har fått refleks på begge sidene av beinene. Det kan godt hende jeg skal sette på flere steder også. Det kan aldri bli for mye refleks.


Jeg måtte jo teste dem ute i mørket også, og de lyser godt opp.  Så da er det bare å finne fram neste jakke som skal til pers. For jeg skal i alle fall være synlig i mørket.


Da håper jeg alle finner frem refleksene sine og ikke minst bruker dem. Vi har ingen å miste.





1 kommentar:

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)