Følgere

Translate

fredag 18. desember 2020

Juleby del 5: Bakeri, pub og Rosehill Cottage

 
Hva ville vel en juleby vært uten et bakeri? 

Her har jeg brukt Village Dwelling og Village Gingerbread house til taket, kringlen over døren og til skoddene på vinduene. Jeg har brukt bølgepapp til veggene. Jeg har brukt en brun glitterfilm til mange av detaljene.


Og enhver by har vel en pub?

Også på denne har jeg brukt Village Dweilling til huset, og så har jeg brukt Village Fixer Upper til mønebordene. Til vegger,  tak og dør  har jeg brukt mønsterark fra Papirdesign.


Jeg måtte jo ha et pubskilt over døren, «The Stumble Inn». Jeg fant et bilde på nettet som jeg printet ut og brukte en bitteliten lyktestolpedie til å stanse ut en stang som skiltet kunne henge på.


Og til slutt måtte jeg jo ha med et element fra min absolutte favorittjulefilm, The Holiday, nemlig Rosehill Cottage.


Her har jeg satt sammen flere deler av Village Dwelling både for å lage det bredere og høyere. Til taket har jeg brukt Village Rooftops og Village Fixer Upper til mønebordene over døra. Jeg brukte en av diesene fra Paper Village til å lage vindu i døren.


Til veggene har jeg brukt kraftark som er svertet med Distress ink Brushed Cordoroy og embosset med en embossingfolder fra Tim Holtz.


På baksiden har jeg satt en liten bod, slik det er på orginalen. Der har jeg brukt Village Addition til å lage den.
Taket er ganske skjevt, men det er gjort med vilje for å imitere originalen.


Her er originalen. 

Nå tror jeg at jeg har nok hus til å lage meg en by. De må bare settes sammen og dekoreres litt først.

Kristina 



1 kommentar:

  1. Helt fantastisk ❤❤ Jeg har så lyst på alle de diesene 😁 Men kan ikke dmfå alt man ønsker seg. Takk for så enorm inspirasjon ❤ God jul til deg og dine 🤶🎄

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)