Følgere

Translate

torsdag 18. mars 2021

Brettekort med fire «vinger» - tutorial

 

Noen ganger ønsker man å sende et kort som bare er ment som en oppmuntring og for å vise at man bryr seg om en. Dette er et slikt kort. Forhåpentligvis kan det lyse opp dagen til mottaker som ikke har det så lett om dagen.


Jeg så denne bretteteknikken på Pintrest, men fant ikke noen god tutorial på det, så målene på dette kortet har jeg tenkt ut selv. 
På kortet jeg så på Pintrest, ble kortet holdt sammen med et magebelte og det kan man godt bruke, men jeg valgte å lage et banner på forsiden som bare er limt øverst til venstre og holder de tre andre delene på plass med magneter. Magnetene er skjult bak mønsterarket.

Alle mønstarkene og de engelske tekstene er fra KaiserCraft Beach Shack Collektion. Tekstdiesen på forsiden er fra Kort & Godt, og tekststemplet på innsiden er fra Norsk Stempelblad. Blomstene er hjemmelagde med sett fra Heartfelt Creations.


Da jeg hadde kuttet til kortbasen skvatt jeg litt for den minte veldig om et hakekors, men heldigvis går et hakekort andre veien. Så da var det et klokt hode som sa at, nei det er er solkors, og det var jo mye hyggeligere.


Så over til oppskriften:
Mitt kort er 5x5 inch når det er sammebrettet og vingene er 2 1/2inch.

Jeg startet med en kartong på 10 1/4 x 10 1/4 som jeg scoret på 2 1/2, 2 5/8, 7 5/8 og 7 3/4 på begge sidene.

Så scoret jeg på 5 1/8 bare på vingene.

Så klippet jeg bort hjørnene.

Og til slutt klippet jeg bort scorelinjene til vingene, slik som på bildet.
Da er det bare å pynte i vei. 

Håper dette var forståelig

Kristina 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)