Følgere

Translate

tirsdag 20. desember 2022

En herlig julegås (brettekort)

 

Jeg har ei venninne som er litt ambivalent til hva hun synes om motivene i denne nye Maja-serien, og kanskje spesielt gåsa. Jeg derimot synes den er kjempesøt og dermed måtte det bli et julekort til henne med gåsa i hovedfokus.


Jeg laget et brettekort som jeg hadde sett en variant av på Pintrest, men fant opp målene selv. Jeg ser i ettertid at 1/8 inch rygg på kortet var litt i minste laget, så neste gang blir ryggen 1/4 inch. Ellers er sidene 4 x 6 inch og den trekkspill-brette-tingen på innsiden er 2 1/2 x 12, og er scoret på 2, 4, 6, 8, 10. Den kunne kanskje også vært litt kortere slik at den ble litt mer utbrettet, men jeg valgte disse målene fordi de er jo veldig enkle. På et 6x6-kort er nok den lengden perfekt.


Arkene er som sagt fra Maja design og stemplene er fra Kort & Godt, 

Tagene er diees fra StudioLight.


På baksiden av den ene taggen har jeg stemplet en tekst fra Papirdesign, og den andre skal jeg skrive en hilsen på.


Da håper jeg at venninna mi begynner å like gåsa litt :-)

Kristina 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)