Følgere

Translate

onsdag 21. desember 2022

Gaveideer - toffifee i tre varianter (DT SG)


I dag inspirerer jeg i Scrappegarasjens «Mens vi venter» og en av oppgavene er gaveinnpakking. Jeg ender ofte opp med gavekort eller penger og da synes jeg det er greit å kamuflere det litt med en pyntet toffifee-eske. Da blir det en pakke som kan legges under treet i stedet for bare en konvolutt.

I dag skal jeg vise dere tre av eskene jeg har pyntet i år. Først ut er en helt enkel variant som er veldig fin å ha liggende på lur i tilfelle man plutselig mangler en gave.


Her har jeg kun brukt mønsterark fra Maja Design, puslet sammen «Santa’s wish» som er en Colorize-diesett fra Tim Holtz, og stanset ut «Retro Merry Christmas» i gullkartong fra Sizzix.


På sidene har jeg brukt de fine stripene som er nederst på arkene fra Maja design.


Neste eske ut er en fin variant dersom man skal gi penger, gavekort eller billetter til en opplevelse.


Her har jeg brukt de herlige «Twig and Stump» som er en av nyhetene fra Tim Holtz denne høsten. Er de ikke herlige? Bakgrunnen er en embossingfolder fra Tim Holtz. Jeg brukte kraftkartong og svertet embossingfolderen med Distress ink Walnut Stain før jeg kjørte den igjennom stansemaskinen. Til slutt svertet jeg rundt kantene, også med Walnut Stain.


Forsiden er limt på med en tynn skumtape, slik at det blir litt rom under. Det rommet brukte jeg til å oppbevare en liten «arkiv-mappe» som også er en die fra Tim Holtz.



På innsiden av mappen har jeg festet et gavekort og et skrivefelt der jeg skal skrive en liten hilsen. Stemplene er fra Kort & Godt og fra Papirdesign. Mønsterarket er fra Papirdesign.


Til slutt har jeg laget en eske med en liten staffeli-pingvin på toppen.


Pingvinen er enda et Colorize-sett fra Tim Holtz, som jeg har hatt liggende siden i fjor, men ikke fått testet den ut før nå. Den er jo veldig søt. Jeg laget den som et staffeli slik at den kan stå litt opp og gjøre mer ut av seg enn om den ligger flat. Da fikk jeg også plass til en fin embosset tekst fra Kort og Godt under. 


Blomstene er laget av Heartfelt Creations blomster-sett. Møsterarket er fra Papirdesign.


 Til slutt må jeg bare si at disse Colorize-settene er veldig gøy og en genial måte å få brukt opp en del rester på. Det kan virke avskrekkende med så mange deler i et sett, men det er ikke vanskelig og ikke tar det lang tid heller.

Da håper jeg dere får en kjempefin siste onsdag før jul

Kristina 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)