Følgere

Translate

torsdag 22. desember 2022

Pepperkake-kort


Ei venninne av meg hadde funnet noen pepperkake-gaveposer på Instagram der den store bunadsdiesen fra Papirdesign var brukt til å lage innpakkinga til pepperkakene. Og det var så kult at hun ble inspirert til å lage slike. Jeg fikk imidlertid inspirasjon til å bruke den lille bunadsdiesen som dekorasjon et kort med pepperkaketema som blir mitt julekort til henne i år. Jeg har kjøpt en del pepperkakestempler fordi jeg har hatt lyst å lage et pepperkakekort, men har bare ikke kommet så langt, før nå. 


De små pepperkakene er stempler fra Craft Consortium. Jeg stemplet dem først med sort Memento, og brukte stempelplattform, så jeg lot stemplene sitte i stempelplattformen, mens jeg fargela dem. Etter at fargene var tørket, brukte jeg hvitt embossingpulver slik at strekene i stemplet ble hvite og illuderer melisdekor. Bokstavene som er dies fra Kort & Godt, er også fargelagt. Jeg brukte Copic Markers til fargeleggingen (E21, 23, 25, 27, 29). 


Arkene jeg har brukt her er fra Papirdesign og fra Pion design. God jul-teksten fra Kort & Godt på innsiden er stemplet, maskert, embosset og fargelagt med de samme fargene som nevnt over. Juleklem-teksten fra Kort & Godt nederst er embosset på vellum. Jeg har brukt hvit gesso og Aleene’s snow for å illudere melsøl på kortet. Kantene er svertet med Distress ink Walnut Stain.


Da håper jeg pepperkakene er i hus

Kristina 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)