Følgere

Translate

torsdag 10. oktober 2019

Blå julekort av restepapir


I forrige uke blogget jeg tre små enkle restekort. Jeg ble litt inspirert av dette til å ta fatt på flere av restepapirene mine og har fått laget en god del kort med bare bruk av restepapir. Restekort trenger ikke være små eller enkle kort, det er bare fantasien og selvfølgelig størrelsen på restene som setter begrensningene.

Her er to blå julekort som ble til kun ved bruk av rester. Jeg har ikke rørt et eneste helt 12 x 12-ark for å lage disse!


Det første er et dobbelt 6x6-kort. Jeg hadde et halvt hvitt 12x12 bazzill-ark så da var det jo bare å sette igang. Arkene, tekststemplet på innsiden og halvperlene er fra Papirdesign, bildet er fra et StudioLight klippeark og blomstene er laget av de tre Poinsettia Heartfelt-settene jeg har. Den store er laget av foamarian (flowerfoam). Tekststemplet på forsiden er fra Kort & Godt.


Størrelsen på det neste kortet ble ble rett og slett bestemt av størrelsen på det blå mønsterarket. 


Her har jeg også brukt ark fra Papirdesign, blomster fra Heartfelt creations, stempler fra Kort og Godt og Papirdesign og kongler fra naturen. Tagen på forsiden er fra et klippeark fra Maja Design. 


Siden dette ikke ble et dobbelt kort laget jeg en taglomme på baksiden. Bølgekanten er fra Kort & Godt og tagen er fra Crealies. Baksiden av tagen har jeg beholdt hvit for å kunne bruke denne som skrivefelt.


Jeg leverer disse til denne månedens utfordring hos Papirdesign

Det er bare å følge med her i bloggen for mer restepapirinspirasjon de kommende dagene.

Da håper jeg at dere ble inspirert til å ta fatt på deres restepapirbunker og jeg ønsker dere en strålende og kreativ torsdag


7 kommentarer:

  1. Kjempefine. �� Hva gjør du du for å få de blå blomstene spraglete/skjolder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk 🤗 De blå små blomstene er stemplet og embosset med hvitt embossingpulver blandet med silver tinsel embossingpulver. Så er de farget med distress oxide faded jeans og stormy sky. Den store er stemplet med blå stempelpute og farget med de samme distress oxide. Håper dette var svar på det du lurte på 😜

      Slett
  2. Kjempeflott kort 🤗 takk for at du deltar på utfordringen til Papirdesign denne mnd.

    SvarSlett
  3. Wow, så utrolig fine kort! Elsker blå jul, og du får fram så herlig stemning i kortene dine <3
    Takk for at du deltar hos Papirdesign!
    DT- Renate

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)